Film v mistrovské zkratce na příkladu z Francie názorně ukazuje, jak se zednářstvo již tehdy – a tím spíše dnes – zahnízdilo ve všech institucích od parlamentu (kde ovládá bez výjimky všechny politické strany) přes nejrůznější hospodářské a finanční instituce až po korporace, spolky a dobročinné nadace prakticky ve všech státech světa bez ohledu na jejich společenské a politické zřízení. Předvádí také směšný až dětinský, ale přesto hypnoticky působící „zasvěcovací rituál“ do lóže k lapání naivních nebo ctižádostivých Nežidů pro svůj zločinný cíl, jímž je židovská světovláda. „Jeden z triumfů našeho zednářstva spočívá v tom, že do lóží přijatí Nežidé nikdy nepochopí, jak je využíváme k stavění jejich vlastního vězení“ (židovský časopis „Freiheit“ v New Yorku, 10. ledna 1927).. Je doslova nepochopitelné, že takový adept zednářstva, mnohdy i poctivě smýšlející člověk jako v našem případě, se předem zavazuje pod hrozbou strašlivých trestů k absolutní poslušnosti, aniž by věděl komu a čemu, čímž dává do rukou neviditelné vrchnosti bianco šek prakticky na cokoli, protože takoví lidé se nezastaví doslova před ničím. Film současně odhaluje internacionální provázání zednářstva a na konkrétní události ve Francii konce třicátých let ukazuje vyvolávání konfliktů mezi nežidovskými národy, které vyvrcholily ve světovou válku. Film vznikl ve zcela ojedinělé historické době ve Francii v roce 1943 kdy bylo až do konce války zednářstvo zakázáno (respektive tzv. uspáno) a tím byla na krátkou dobu jeho absolutní moc přerušena což mimo jiné vedlo k tomu, že mohl být tento film také natočen. Po skončení války kdy zednářstvo znovu získalo svojí absolutní moc, byl autor a scénárista filmu Jean-Marie Riviere uvězněn! Satanem inspirované zednářstvo ukazující snímek je převzatý ze zahraničních materiálů a opatřený českými titulky. Je ostatně dostatečně výmluvný a srozumitelný i beze slov.